Jan Linders bouwt op betrouwbaarheid

Jan LindersIn de 51 jaar dat Jungheinrich in Nederland actief is, is het klantenbestand gestaag uitgebreid. De nog steeds groeiende klantenkring telt vele trouwe relaties. Een van hen is Jan Linders. De retailer uit het zuiden van het land vertrouwt al meer dan 40 jaar op Jungheinrich.


Betrouwbaarheid blijkt doorslaggevend en die groeit wanneer je elkaar beter kent. Toen Jan Linders in 1963 zijn eerste supermarkt opende in Gennep, was er nog geen behoefte aan intern transportmaterieel. Inmiddels telt de keten echter 57 eigen vestigingen, allemaal in Zuid-Oost Nederland, en kan de retailer al lang niet meer zonder. “Er is veel veranderd in de afgelopen vijftig jaar”, kijkt Jos Koenen, manager distributiecentrum bij Jan Linders, terug. “Maar één ding is nog steeds als destijds: de samenwerking voor onze interne logistiek.”

Jan Linders (44)Fors gegroeid

Al vrij snel na de opening van de eerste supermarkt groeide Jan Linders fors. Begin jaren zeventig telde de keten een kleine 15 vestigingen. Die werden destijds beleverd vanuit een centraal magazijn in Bergen. Vanaf die periode had Jan Linders ook  behoefte aan intern transportmaterieel. “Dat begon heel bescheiden, met één heftruck”, weet Koenen. Op de plek waar dat eerste magazijn ooit stond, staat tegenwoordig een 20.000 m2 tellend modern distributiecentrum. Vanuit het pand worden dagelijks gemiddeld 75 ritten weggebracht naar de diverse supermarktfilialen. De intern transportvloot telt vandaag de dag ongeveer 100 trucks. Jungheinrich voert al vanaf het eerste moment de boventoon.

Machines en mensen betrouwbaar

“Onze eerste heftruck was een Jungheinrich. Sindsdien hebben we altijd voor Jungheinrich gekozen, tenzij het echt niet anders kon”, vervolgt Koenen. De betrouwbaarheid van het merk is volgens hem al die tijd doorslaggevend. “De logistiek is in de afgelopen vijftig jaar enorm veranderd. Onze leadtimes zijn  bijvoorbeeld flink verkort. In sommige gevallen liggen de goederen tegenwoordig al 2,5 uur nadat ze bij ons zijn besteld in de winkel. Dan moet je blindelings kunnen vertrouwen op je materieel. De Jungheinrich trucks hebben ons in al die jaren nooit in Jan Linders (55)de steek gelaten”, licht hij toe. “Dat komt deels doordat wij zelf zorgvuldig omgaan met ons materieel. Maar zeker ook doordat Jungheinrich altijd kwaliteit levert en haar serviceapparaat uitstekend heeft ingericht. Zowel de machines als de mensen zijn betrouwbaar.”

Ook over de manier waarop door Jungheinrich wordt meegedacht is Jan Linders bijzonder te spreken. “Of het nou de servicemonteur betreft, of de Account Manager. Ze denken mee in verbeteringen en geven gevraagd en ongevraagd advies. Zo komen we sámen tot de beste oplossing. Al veertig jaar lang!”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *