Page 14

Jungheinrich_Journaal 2015 Juli

NIEUWS Orderpicker ECE 225 scoort in test Alle orders verzamelen! Eerder dit jaar introduceerde Jungheinrich haar nieuwe ECE 225 orderpicker. Inmiddels is de truck ook getest door het onafhankelijke Andersom Testing en is het verslag gepubliceerd in het aprilnummer van het vakblad Logistiek Totaal. De conclusie is helder: “De prestaties zijn verhoogd en het energieverbruik is verlaagd. Wat wil je nog meer?” Onder de titel ‘Alle orders verzamelen’ gooit de nieuwe ECE 220/225 van Jungheinrich hoge ogen in de test. De truck is van voor tot achter opnieuw ontwikkeld, is sterker, sneller, zuiniger, praktischer en ook nog eens 80 kg lichter geworden “Aan de voorzijde valt direct de led-verlichting op die door Jungheinrich DayLed wordt genoemd. Het verhoogt de attentiewaarde van de truck en daarmee de veiligheid op de werkvloer,” aldus het verslag. “De truck heeft een ruime variatie aan opbergvakjes gekregen, inclusief een verplaatsbaar inzetbakje. Aan de voorzijde is een diep opbergvak gekomen voor grotere items, zoals folierollen.” Zuiniger en productiever De ECE 220/225 heeft geoptimaliseerde en energiezuinige software en elektronica. Deze stuurt de krachtige AC-motoren aan. Uiteraard stelt de test de vraag of die verschillen te merken zijn. Het antwoord is helder: “Ja. De truck is sneller, krachtiger en beter te bedienen. 14 www.jungheinrich.nl/journaal > De truck is sneller, krachtiger en beter te bedienen De nieuwe ECE 225 is aanmerkelijk zuiniger en productiever dan andere orderpickers Het energieverbruik ligt in de full power stand circa 27% lager dan het gemiddelde in deze klasse en de prestaties pakken juist 10% hoger uit. In de eco-modus is de energiebesparing 50% bij een vergelijkbaar prestatieniveau als het gemiddelde in dit trucksegment. Het is maar net waar je voor kiest.” De testers hebben ook de opbrengst van de ‘meeloopknop’ onderzocht. Deze is effectief als de picklocaties maximaal 5 meter van elkaar verwijderd zijn en er minimaal 50% of meer van deze locaties zijn, zo luidt de conclusie. “De productiviteit stijgt met 10 tot 20%, afhankelijk van de dichtheid van dergelijke locaties. Omdat de truck rustiger accelereert en rijdt, daalt het verbruik nog eens met 10%.” De nieuwe ECE 225 is van voor tot achter opnieuw ontworpen


Jungheinrich_Journaal 2015 Juli
To see the actual publication please follow the link above