Page 9

Jungheinrich_Journaal 2015 Juli

> Het stof kruipt werkelijk overal in katalysator van een dieseltruck slippen door het stof veel te snel dicht. Elektrische heftrucks durven ze niet aan. “Magnesiumoxide is ook een prima isolator”, legt Van den Corput uit. “Als dat in een schakelaar of een elektrisch circuit komt, doet het niet veel meer. Bovendien is de inzet niet al te zachtzinnig hier en we rijden veel buiten.” Beste totaalplaatje De trucks van 2,5 en 3,5 ton zijn deels voorzien van een vorkversteller en containermast. Alle trucks mogen op de openbare weg komen, al leverde het zwaailicht toch nog een probleem op. “Het licht doet het wel, maar door het stof zwaait het niet meer,” lacht de Operations Manager. “We hebben het vervangen door flitslampen. Ook hebben we extra verlichting geplaatst en spatlappen gemonteerd.” Checklist dagelijks en wekelijks Voor het onderhoud beroept het bedrijf zich op de expertise van de vaste Jungheinrich monteur die maandelijks langskomt. Daarnaast checken de chauffeurs de trucks dagelijks (en de eigen Technische Dienst wekelijks) aan de hand van een heldere controlelijst. “Alles moet goed en veilig blijven functioneren”, vat Van den Corput de check samen. “Remmen, bediening, motoren, verlichting… En vergeet het schoonblazen niet. Die 15 minuten aan het eind van de werkdag zijn hier echt cruciaal!” Juli 2015 9


Jungheinrich_Journaal 2015 Juli
To see the actual publication please follow the link above